Our Anniversary

Lilypie Third Birthday tickers

Tuesday 3 November 2009

Jalan-Jalan Melaka...30/10-1/11/09

Kalau bercerita pasal jalan-jalan ni memang best di layan..huhu..Sabtu yang lepas, aku dengan opismate aku ke Melaka..Destinasi utama yang kami pergi ke Pengkalan Balak..Perjalanan dari Kuala Lumpur-Melaka yang mengambil masa dalam 2 Jam (tak silap akula) ternyata "happening" dengan berkonvoi 3 buah kereta (termasuk kete comeiiii kuu) huhu! Setibanya kami ke destinasi yang di tuju, kami pun p check in dekat Seraya Pantai Chalet di situ.Yang mana datang berkeluarga ikut keluarga la ye so amik bilik masing-masing...yang berstatus tunang, single & yang sudah available tu 1 bilik sekali..hehehe! Fuhh..bile dah dapat katil dengan econ nye lagiii..rasanya tak nak tinggalkan bilik tu..nak tito je dulu.. huhu!

Dinner untuk malam itu kami pergi ke Umbai..Kalau bercakap pasal Umbai memang terkenal dengan Restoran Terapung Ikan Bakar kat sana..ternyata dinner kami pada malam tu memang cukup meriah dengan pelbagai jenis lauk yang kami order..hehe! Memang syokk abis la makan kat sana..tak rugi..kalau ada rezeki nak je p lagiiii...huhuhu! Bila perut dah kenyang, mula la untuk mengambil sessi bergamba sebelum balik dari Umbai...atleast boleh la di buat kenangan2 dari sana.......Untuk keesokan harinya, kami pun bangun awal untuk bersiap & berkemas untuk check out dari chalet. Selesai sudah, kami picnic di tepi pantai untuk membuat breakfast+BBQ...best betul kalau dah berkelah di tepi pantaiiii.......Sambil itu, aku dengan opismate amik peluang untuk bermandi manda kat pantai..bukan senang kan kalo nak p pantai selalu..time nie la kami kerjakan..hehehehe!! Dah puas mandi manda, ternyata muka kami pun burn..ni gara-gara kalo dah dapat berjemur..macam nila jadinya..apepun, memang enjoyyyy abis..Seterusnya...selepas selesai berkemas untuk meninggalkan Pengkalan Balak...final distination yang kami tuju ke Bandar Hilir Melaka....Di sini kami banyak menghabiskan untuk bergambar di tempat-tempat bersejarah & shopping..huhu! After solat magrib..baru kami bertolak untuk balik ke KL....Alhamdulilah...perjalananan balik kami berjalan dengan lancar..mudah-mudahan lepas ni kalau ada rezeki datang lagi ke Melakaaaaaaa........;-)