Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Our Kid

Lilypie Third Birthday tickers

Friday 9 November 2012

Rumah Baru @ Semenyih Parklands


Setelah mencari banyak-banyak tempat, husband aku dapat mencari rumah di area semenyih november tahun lepas. Ketika itu, aku masih lagi berpantang. So, agak terbatas nak keluar mencari rumah baru ini kan. Kalau nak tunggu aku habis pantang masa itu, alamatnya meningkat lagi la harga rumah..huhu. Selepas buat survey, suami aku pun mintak  pendapat tentang rumah yang di cari tu..akhirnya, aku dan husband membuat keputusan untuk membeli rumah jenis "double storey" 

fasa 1B di Semenyih Parklands. Projek rumah kat situ, ada jenis-jenis fasa dia. Dalam pembinaan sekarang, rumah fasa 1A & B dah mula buat dan bakal memulakan projek rumah untuk fasa 2 pulak. Cepatkan projek ini..rumah akuni di jangka siap Mac 2014. So, dapatlah nak menyimpan duit untuk keperluan rumah baru nanti. Mula-mula nak booking itu, pemaju mintak kami bayar booking fees RM 1,000. Memikirkan nak memiliki sebuah rumah sebagai aset utama dan untuk keselesaan 

keluarga, cepat-cepat kami booking aritu. Matlamat aku dan husband memang nak cari rumah bawah dari RM300K..Alhamdulilah, dapat jugak rumah dengan harga itu. Kalau lebih dari itu, adoiiiii..tidak berkemampuan la pulak. Jenuh nak bayar monthly fees yang tinggi dekat bank untuk berpuluh-puluh tahun. Lagipun bukan senang nak dapat harga rumah bawah RM300k sekarang. Sekarang ini pun harga rumah yang aku beli ini pun dan naik sampai Rm300k+. Syukur jela, ape yang kami dapat ini. Pinjaman rumah pun dah lulus..Alhamdulilah..

Bab nak masuk rumah baru ini nanti, memang perlu banyak duit nak pakai kan, so kenala menabung dari sekarang. Takpela, slow2 nak make-up rumah baru aku ini nanti. Paling penting, kena buat kenduri selamat bila nak masuk rumah baru ini. Semoga Allah melindungi rumah dan keluargaku..ameen..




 Projek rumah berkonsepkan dalam taman

 Rumah contoh

 Rumah type fasa 1B

 Pelan rumah

 Aku & anak sempat bergambar (husband pulak jadi cameraman time tu) eheh

Dah siap nanti,  camnila rupa rumahnya

:: signing off ::

6 comments:

  1. Salam Syaqira..umah saya pun kat area semenyih jugak..tmn pelangi semenyih..taman perumahan kat blkg TESCO semenyih.. :D

    **btw,done folo syaqira

    ReplyDelete
    Replies
    1. ws.yeke..dah dkt da tu dr umah baru sy beli ni..papepun, salam kenalan..n Tq as a follower..8-)

      Delete
  2. jgn lupa jemput i k kalo dah masuk umah baru :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. eheheh...insyaAllah msti nak jemput kak emy jugak..dulu menabung tuk kawin skg tuk rumah..saving2...tu le die..sabo2

      Delete
  3. untung la dpt beli rumah baru.. lawa pun lawa design rumah2 skrg ni..
    [link blog saya kat sini]

    ReplyDelete
  4. alhamdulilah la dekk..harga ni je yg akk & husband mampuuu..rumah skg mmg lawa2..tang harga nye le tinggiiiii

    ReplyDelete

Tinggalkan komen anda di sini. Terima Kasih