Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Our Kid

Lilypie Third Birthday tickers

Tuesday 31 August 2010

Cuti Merdeka..

Salam..

Lama rasanya tidak bersua..sekali sekala ade kelapangan ni baru la nak update blog. Nak di jadikan cerita, arini cuti 1 Malaysia..so, aku mengambil peluang untuk membeli belah baju buat suami tersayang @ Jaya Jusco untuk raya ni..ramai juga orang yang  amik kesempatan cuti merdeka arini untuk membeli belah baju raya anak2, ibu2, bapak2, sape lg???fikir sendiri jela ye..ehehe! Sempena menyambut kedatangan bulan syawal yang bakal tiba nanti, ramai orang yang amik peluang untuk membeli belah di saat2 ni lagi2 kalau dapat barang yang berkualiti dengan harga yang berpatutan..al maklumlah, JJ buat sales sampai less 70%...apepun, kita sebagai pembeli ni kena bijak dalam membuat pilihan..paling penting ikut bajet yang ada. Dalam kesibukan orang ramai yang datang ke situ, alhamdulilah aku dapat membeli beberapa helai baju untuk hubby arini..baju melayu dah ada, jadi hanya baju2 tambahan untuk di beli time ni. Dalam 3 helai baju yang aku dapat beli, so dalam 2 helai tu boleh la juga di padankan dengan beberapa baju kurung aku yang ada. Hopefully, hubby aku selesa dengan baju2 yang aku beli ni..walaupun kadang2 ada sedikit kekurangan. Nak di pendekkan cerita, time aku memilih kemeja untuk hubby..aku ade letakkan sekejap sehelai baju yang aku pilih kat atas helaian baju2 kemeja kat situ..dalam leka aku membuat pilihan baju kemeja pulak, ade seorang wanita ni tanpa segan dan silu...bertanya pada aku "kak..menarik la baju yang akak pilih tu..akak amik kat mana ye"?(baju yang di maksudkan tu, baju yang aku letakkan kat atas helaian baju kemeja tu)..lalu aku pun menjawab balik "akak amik kat bahagian snail oroginal brand"..kemudian, wanita tu pun meninggalkan ucapkan terima kasih dengan senyuman..Bila aku pusing2 balik kat area baju yang wanita itu tuju, terserempak dengan dia..kebetulan aku lalu kat situ cari baju yang lain pula..tak sangka wanita itu pun beli baju & colour yang sama macam aku beli..aku rasa hepy bila tengok orang lain pun dapat beli ape yang di inginkan..tak kisah la sama dengan aku ke tak kan..janji aku dapat membantu wanita tu untuk membuat pilihan baju yang nak di beli. Dalam benak fikiran aku ni, mungkin juga wanita itu membeli baju untuk hubby die jgk..sebab die dtg ngn anaknya...maybe..entah betul ke tak..kalau betul sama la tujuan die dengan aku arini..8-) Apepun, di kesempatan ni..aku ingin mengucapkan "Selamat Menyambut Kemerdekaan yang ke-53 tahun"..pEace no War..(^_^)..sekian

dapat beli 2 helai T-Shirt dengan Kemaja

gambar-gambar di bawah ni aku try padankan baju2 hubby yang aku beli tadi dengan baju2 kurung aku ni..
Baju hubby yang sedondon dengan baju kurung aku ni..8-)
Just colour kemeja ni je yang aku rs boleh masuk dengan baju kurung pesak gantung ni..nak dapatkan kemeja yang sesuai, salesman kate dah tak de jual..bagi aku yang ni pun ok jgk..;-)
signing off::



2 comments:

  1. singgah sini :)

    seronok jugak shoppingkan utk hubby.tp my hubby dh jarang sgt nk shopping baju utk diri sendiri sbb dia lebih utamakan anak2 dia tu..so skg ni mmg susah gak la nk sedondon sama-sama kalau keluar.

    btw, sudi-sudila amek kad raya dari kami kt blog saya :)

    Salam aidilfitri

    ReplyDelete
  2. tq..visit kite pnye blog yg x seberapa nih..ekekek..btul 2.normally anak2 jd keutamaan bg suami..apepun kita yang jadi isteri ni...kena la peka segala serbi bukan takat makan minum hubby je..pakaian nye juga..8-)
    seelok2nye kn kalo dpt p together2 tu best jgk..dpt la share mana yg perlu o x di beli time tu..nway, thanx ea kad raya tuh..salam aidilfitri..keep in touch..

    ReplyDelete

Tinggalkan komen anda di sini. Terima Kasih